“De variatie in projecten versnelt mijn IT-groei.”
Mohamed el Bousmaqui vertelt waarom hij voor Be IT werkt. “Het is precies die ontwikkeling die ik zocht toen ik hier begon.”.
Lees meerWat Be IT bijzonder maakt, is de persoonlijke benadering. Tijdens mijn sollicitatie ging het niet alleen over mijn bijdrage aan het bedrijf, maar ook over mijn doelen en ambities. Die warme, open benadering was een belangrijke reden waarom ik toen voor Be IT koos.
De drie pijlers van Be IT – Be you, Belong en Be balanced – passen ook perfect bij de cultuur. Je kunt jezelf zijn, er is een goede werk-privébalans en veel aandacht voor welzijn. Dit wordt ook vaak benadrukt in hun interne communicatie.
Bij Be IT staat mijn persoonlijke ontwikkeling dus echt centraal. Ik heb hier de groeimogelijkheden gevonden die ik miste bij mijn vorige werkgever. In de afgelopen zeven jaar heb ik verschillende functies vervuld, variërend van servicedeskmedewerker tot coördinator en projectleider. Elke opdracht bracht unieke uitdagingen en groeimogelijkheden met zich mee.
Beginjaren bij Pon
In 2017 begon ik op de servicedesk bij Pon in Leusden. Als servicedeskmedewerker was ik o.a. verantwoordelijk voor het oplossen van problemen. Mijn taken werden al snel uitgebreid. Zo werd ik betrokken bij het problem management en het stroomlijnen van processen. Een van mijn belangrijkste bijdragen was het verplicht stellen van het invoeren van computernummers in ServiceNow. Dit zorgde uiteindelijk voor tijdswinst bij zowel klanten als servicedeskmedewerkers.
Uitdagingen bij Strukton
Na mijn opdracht bij Pon ging ik aan de slag als coördinator/meewerkend voorman op de servicedesk bij Strukton. Ik was betrokken bij projecten zoals de implementatie van Navision en het verbeteren van servicedeskprocessen. Ik werd uiteindelijk gevraagd om te helpen met de overgang van de servicedesk naar Centric. Deze ervaringen leerden me veel over het belang van duidelijke werkprocessen en handleidingen.
Groot project bij Radboud UMC
Een van de meest leerzame en uitdagende projecten was bij Radboud UMC. Hier werkte ik samen met het team aan de migratie van Windows 7 naar Windows 10. Zowel in de VDI-omgeving als op lokale desktops. We zorgden voor een grondige upgrade van de infrastructuur en een gefaseerde uitrol. Dit project leerde mij vooral het belang van resultaatgericht werken en het effectief communiceren van veranderingen binnen een organisatie.
Huidige rol bij Brocacef
Momenteel werk ik bij Brocacef in Maarssen als werkplekbeheer coördinator/projectcoördinator. Ik werk aan de implementatie van Microsoft Intune, een cloudgebaseerde oplossing voor apparaatbeheer. Ik ben verantwoordelijk voor het coördineren van werkplekverhuizingen en de aanschaf van middelen voor nieuwe distributiecentra. Daarnaast stuur ik een team van werkplekbeheerders aan. Een belangrijk aspect van mijn rol is het verbeteren van de communicatie binnen IT om problemen en misverstanden te voorkomen. We zijn nu bezig met de adoptie van Intune en het verbeteren van ons interne communicatieplatform.
Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd is het stellen van prioriteiten. In het begin probeerde ik alles tegelijk te doen, maar ik leerde al snel dat efficiënt werken betekent dat je taken op prioriteit moet afhandelen. Dit heb ik vooral toegepast tijdens mijn rol als teamleider/coördinator, waar ik leerde (en werd uitgedaagd) om het overzicht te behouden en effectief te werken.
Communicatie blijft een uitdaging in veel organisaties. Mijn team en ik werken dan ook hard aan het verbeteren van de interne communicatie. Vooral rondom de uitrol van nieuwe systemen zoals Intune. Ik geloof sterk in de kracht van goede communicatie om zo misverstanden te voorkomen en projecten soepel te laten verlopen.
Mike Peterse