Richard Veenema (35) werkt al ruim 3 jaar voor Be IT als Senior System Engineer. Zijn eerste opdracht was bij de Gemeente Utrecht; nu werkt hij alweer twee jaar – met heel veel plezier – voor ProRail. Maar wat ging hieraan vooraf? En waarom raadt Richard ook andere professionals aan om als gedetacheerde voor Be IT te werken?

Voor de liefde verhuisde Richard naar Lelystad, en na een tijdje ging hij ook op zoek naar een baan iets dichter bij zijn nieuwe woonplaats. Een vacature van Be IT kwam voorbij, Richard solliciteerde en dezelfde dag zat hij al aan tafel. “Het was een heel interessant gesprek en al snel volgde een vervolggesprek met een aanbod.” Wat Richard vooral aansprak? De informele en toch ook professionele sfeer. Naast kennis en kunde straalt Be IT ook zeker gezelligheid uit!”.

We vroegen Richard naar de drie belangrijkste redenen om zich helemaal thuis te voelen bij Be IT.

1. De kans om jezelf te ontwikkelen

“Bij mijn vorige werkgever merkte ik dat er nogal huiverig werd gedaan over het behalen van bepaalde certificaten. Veel organisaties zetten wel in op ontwikkeling, maar niet wat certificering betreft. De angst heerst dat je dan te aantrekkelijk wordt, en kiest voor een andere werkgever. Bij Be IT krijg ik alle kans om mezelf te ontwikkelen. Dat is voor mij juist een van de belangrijkste overwegingen bij de keuze voor een werkgever.”

Maar ook een opdrachtgever biedt vaak de mogelijkheid tot het volgen van een opleiding of training. “Ook dat wordt door Be IT gestimuleerd; er wordt echt met me meegedacht.”

2. Vrijheid en verbondenheid

Richard ervaart veel vrijheid in wat hij doet. “Wat ik super vind, is de mogelijkheid om te kijken in verschillende keukens. Maar het is ook fijn dat de opdrachten een langere looptijd hebben. Daarnaast heb ik niet het idee dat er – op een vervelende manier – wordt meegekeken over je schouder. Dat vertrouwen vind ik erg prettig. En mocht ik ergens tegenaanlopen, dan heb ik altijd dezelfde dag nog contact met mijn fieldmanager. De lijntjes zijn kort en ik voel me erg verbonden met Be IT.”

Richard ziet om zich heen dat gedetacheerde IT specialisten zich voornamelijk verbonden voelen met de opdrachtgever waarvoor ze op dat moment werken. “Bij Be IT vind ik een echte balans: ik voel me zowel verbonden met ProRail, als zeker ook met mijn collega’s bij Be IT.”

3. De interessante en uitdagende opdrachten

Bij ProRail werkt Richard als operationeel beheerder; daar houdt hij zich vooral bezig met Microsoft-producten, storage en VMware. Daarnaast is het team ook verantwoordelijk voor alle hardware. “Het is een afwisselende functie, omdat er met regelmaat losse projecten de revue passeren. Denk bijvoorbeeld aan een vernieuwingsproject of de uitrol van een nieuwe applicatie.”

Richard heeft het eerste jaar dat hij werkzaam was bij Be IT gewerkt bij de Gemeente Utrecht; daar bleek hij niet zo goed op zijn plek te zitten. “De manier van werken paste niet bij mij. Ik keek het eerst even aan, maar na een maand of drie trok ik toch aan de bel. Ik merkte meteen dat de communicatie met Be IT, ook over dit soort onderwerpen, heel open is. Er werd direct meegedacht: hoe kunnen we dit oplossen?” Richard legt uit dat het contract met de Gemeente Utrecht na een paar maanden afliep en dat voor die tijd goed is nagedacht welke klant wél in zijn straatje kon liggen. ProRail was een schot in de roos.

Richard sluit af: “Gaan werken als gedetacheerde is echt een van de betere stappen die ik carrière technisch heb gezet. Je doet veel ervaring op, hebt de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en verbreedt op meerdere vlakken je horizon. Daarnaast vind ik het echt een pre dat je jezelf kan zijn en blijven; er is bij Be IT ruimte voor individualiteit.”

Zit jouw nieuwe baan erbij?

Bekijk meer specialisten

Ricardo Amo

Ik ben voor onze klanten verantwoordelijk voor het beheren en monitoren van servers én voor het installeren en updaten van applicaties op servers.

Lees meer

Geoffrey Maas

Ik ben altijd bezig met mijn ontwikkeling op het gebied van IT. Dit doe ik door het behalen van nieuwe Microsoft certificeringen.

Lees meer
Donovan Dandel | Be IT

Donovan Dandel

Van tickets registreren tot vraagbaak zijn voor de Servicedesk, het bouwen aan de serverzijde of het ontwikkelen van nieuwe werkplektypes. Ik ben erg breed inzetbaar!

Lees meer

Net als Richard waarde toevoegen bij Be IT?

Frank Konijnenbelt | Be IT

Laten we kennismaken

Want succes maak je samen